top of page

שימוש בהֶסְכֵּת (פודקאסט) כמקור מידע בהוראה



כיצד נוכל לגוון את חומרי ההוראה שברשותנו ולהעשיר את הלימוד של הסטודנטים?

בשיעור העוסק בהנעת תלמידים לחשיבה, ד"ר ישי רוזנברג מהחוג לחינוך, רצה לשתף את הלומדים שלו בחוויותיו מימיו כתלמיד. הוא החליט לראיין את המורה שלימד אותו בתיכון "הימלפרב" כדי שיספר על שיטות ההוראה שלו. כך, הוא יצר הֶסְכֵּת : שיעור המבוסס על האזנה לקטעי לימוד שונים המשולבים במשימות לימודיות.

כיצד יוצרים הֶסְכֵּת כבסיס לחומר לימודי?

 

ד"ר ישי רוזנברג : "המורה שלי בתיכון היה הרב פרופ' יהודה ברנדס. חווית הלימוד שלי איתו היתה משמעותית מאד וחשבתי שאם הסטודנטים שלי יוכלו לשמוע ממנו על דרכי ההוראה שלו, הם יצאו נשכרים. פניתי אליו ולאחר שהסכים להתראיין, הקלטנו אותו מספר על שיטות ההוראה שלו. לאחר מכן שילבתי קטעי פתיחה לשיעור, שאלות מנחות ומלוות ומשימות לסיכום הלימוד. כך, יצרתי הֶסְכֵּת לימודי שמשולב ביחידת הוראה שלימה."

האזינו לפתיחת ההֶסְכֵּת של ד"ר ישי רוזנברג


ולראיון עם הרב פרופ' יהודה ברנדס:

ד"ר ישי רוזנברג: "לפי נושא השיעור ומטרתו, אני מחפש ראיונות או קטעי הרצאה קצרים של מרצים איכותיים אשר יכולים להעשיר את השיעור. לשמחתי, החוויה של יצירת הֶסְכֵּת היתה טובה ומהנה"

 

לסיכום

  • ניתן להשתמש בהֶסְכֵּת לגיון חומרי ההוראה : ניתן להקליט מרצה עמית או להשתמש בהקלטות איכותיות הקיימות ברשת. הדבר מעשיר את הלמידה וחושף את הלומדים למרצים וסגנונות מגוונים.

  • ללומדים שונים, ערוצי למידה דומיננטיים שונים (או שילוב בין ערוצים דומיננטיים). שימוש בהֶסְכֵּת, חושף את הלומדים לאפשרות לימוד באמצעות הערוץ השמיעתי נוסף לערוץ הוויזואלי/ טקסטואלי השכיחים יותר.

  • להדרכה בנושא כתבו לתהילה פרנקל רענן tilaraanan@gmail.com

 

פוסטים אחרונים

bottom of page