top of page

מי צריך עדכוני מדע?


קבוצת החוג למדעים

ד"ר מרב סיאני

 
מי צריך עדכוני מדע?
העולם המדעי מתעדכן חדשות לבקרים וחשנו בצורך להנגיש ידע מדעי עדכני לסטודנטים. בשיעורים לא תמיד יש הזדמנות לכך ורצינו למצוא דרך יעילה ועדכנית להפצת מידע. התייעצנו עם מערך הוראה ולמידה, עם ציפי קלר, ליאורה שמש ועם המידענית החוגית שלנו אודיה מלק. החלטנו שנערוך את העדכונים באופן מקוון, על ידי שילוב בין כתיבת המידע בבלוג לבין הפצתו בקבוצת הוואצפ החוגית.
 

איך ועל מה לכתוב? ביציאה לדרך גיבשנו תוכנית עבודה חודשית-שנתית. אנחנו כותבים על אירועים משמעותיים, נושאים שונים על פי לוח השנה המצויינים באופן בין-לאומי כמו יום הפאי, שבוע המודעות לסרטן, שבוע החלל הישראלי, ועוד. החלטנו שהתכנים יכללו נושאים שונים בביולוגיה, פיסיקה, חלל ואסטרונומיה, כימיה וקצת מתמטיקה.

מי וכיצד כותב? המרצים בחוג כותבים על נושאים שונים מתוך פרסומים עדכניים בספרות המדעית. אנחנו קוראים מאמר מקורי, מנסחים את המידע באופן ברור ומובן אך לא פופוליסטי, עם תוכן מדעי, בו אנו מתארים את שיטת העבודה של המדענים, את תוצאות שהתקבלו, את המסקנות העיקריות ואת החידוש המדעי של המחקר. אחרי עיבוד המידע אנחנו מנסחים שאלה לדיון כדי ליצור סקרנות וכדי לעודד חשיבה ביקורתית.

פוסט לדוגמה מתוך הבלוג "הרצוג- מדברים מדע"

 
ד"ר מרב סיאני: אני מוצאת בבלוג ערך משמעותי ככלי ללמידה אגבית ולהעברת עדכוני ידע תמציתיים, ולחיבור המרצים והסטודנטים למתרחש בעולם הידע המדעי באופן קבוע, בקלות ובנוחות. האתגר שלנו הוא לעורר את הסטודנטים לתגובה ולעודד אותם לקחת חלק בדיון.
 

סיכום

יצירת קהילה מקצועית לומדת ומתפתחת המעודדת חשיבה, סקרנות ומעורבות בשיטה של "למידה אגבית" המלווה את חיי היום-יום.

 



פוסטים אחרונים

bottom of page